Do Thi Bich Thuy *

* Correspondence: Do Thi Bich Thuy (email: ThuyDTB@vhu.edu.vn)

Main Article Content

Tóm tắt

Trong việc học ngôn ngữ, học và ghi nhớ từ vựng là một việc rất quan trọng, đặc biệt là đối với trẻ em. Có nhiều phương pháp giúp cho người học tiếp cận và làm quen một cách có hiệu quả. Một trong những phương pháp khả thi đó là sử dụng kỹ thuật diễn kịch trong dạy từ vựng cho trẻ em. Phương pháp này không chỉ giúp cho người học luyện tập và ghi nhớ từ vựng lâu hơn nhờ sự sáng tạo trong việc sử dụng ngôn ngữ khi diễn kịch mà nó còn tạo cho các em một sự hứng thú với môn học vì các em có cơ hội tương tác trực tiếp thông qua việc đóng vai các nhân vật một cách tự nhiên.

Article Details

Tài liệu tham khảo

[1] Albalawai B. R., 2014. Effectiveness of Teaching English Subject Using Drama on the Development of Students’ Creative Thinking. Journal of Research and Method in Education, Vol 4(6), pp.54-63.

[2] Alghafri R. S. R. and Ismali H. N. B., 2011. The effects of neuroscience and non-neoroscience-based thinking strategies on primary school students’ thinking. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 15, 3rd World Conference on Educational Sciences, pp.3291-3298.

[3] Bolton G., 1985. Changes in Thinking about Drama in Education. Theory into Practice, 24, pp.151-157.

[4] Coney R. and Kanel S., 1997. Opening the World of Literature to Children through Interactive Drama Experiences. The Association for Childhood Education International Annual Conference, pp.2-11.

[5] Demircioglu S., 2010. Teaching English Vocabulary to Young Learners via Drama. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, pp.439-443.

[6] Dickinson D., 2002. Learning through the arts. Seattle: New Horizon for Learning.

[7] Duffelmeyer F. and Duffelmeyer B., 1979. Developing Vocabulary through Dramatization, Journal of Reading, Vol 23(2), pp.141-143.

[8] Gass S. M. and Selinder L., 2008. Second Language Acquisition. New York: Routledge.

[9] Harmer J., 2007. How to Teach English. Essex: Pearson Education.

[10] Krashen S., 1981. Second Language Acquisition and Learning. Pergamon Press.

[11] Miller L. and Li D., 2008. Innovations in ELT curricula and strategies of implementation in Hong Kong SAR, The Journal of Asia TEFL.

[12] Moore M. M., 2004. Using drama as an effective method to teach elementary students. Unpublished honor thesis. Eastern Michigan University.

[13] O’Neil C., 1982. Drama Structures. London: Hutchinson.

[14] Phillips S. C., 2003. Drama with Children. Oxford: Oxford University Press.

[15] Schejbal D., 2006. Teaching Language Skills through Drama. Unpublished thesis: Masaryk University Brno.

[16] Stewing J. W. and Buege C., 1994. Dramatizing Literature in Whole Language Classroom. New York: Teachers College Press.

[17] Thornbury S., 2002. How to teach grammar. Harlow, England: Pearson Education.

[18] Wagner B. J., 1998. Educational Drama and Language Arts: What Research Shows. Portsmouth: Heinemann.