Đổi mới mục tiêu đào tạo đại học và chương trình giáo dục tổng quát cho nền kinh tế trí thức
Main Article Content
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
[1] Carl J. Dahlman & Jean-Eric Aubert, China and the Knowledge Economy - Seizing the 21st Century, The World Bank, October 2001.
[2] Nguyễn Thiện Tống, “Đổi mới mục tiêu giáo dục đại học cho nền kinh tế tri thức”, Hội thảo “Đổi mới giáo dục đại học Việt Nam: Hội nhập và thách thức”, Hà Nội, 30-31/3/2004.
[3] Kai-ming Chen, Workplace and Learning. What should Shape our Universities? Presentation at Hoa Sen University, Oct 19, 2009.
[4] José Ortega y Gasset, Mission of the University, London, Routledge, 1946.
[5] The Task Force on Higher Education and Society, Higher Education in Developing Countries, Peril and Promise, World Bank, 2000.
[6] Education Encyclopedia, State University.com, General Education in Higher Education - The Difference between Liberal Education and General Education, the Goals of General Education, http://education.stateuniversity.com/pages/2006/General-Education-in-Higher-Education.html
[7] James Frank Veninga, The Humanities and the Civic Immagination: Collects of Addresses and Essays 1978-1998 (Core curriculum: Making the connections (1990)), University of North Texas Press. 1999.
[8] CSULB General Education. https://www.college.columbia.edu/core/core
[9] The Core Curriculum - Columbia University. https://www.college.columbia.edu/core/core
[10] General Education at Harvard. http://www.generaleducation.fas.harvard.edu/icb/icb.do
[11] Stanford General Education Requirements. https://studentaffairs.stanford.edu/registrar/students/ger-area-reqs
[12] UNSW General Education. https://www.handbook.unsw.edu.au/generaleducation/2015/generaleducation.html
[13] NUS General Education. http://www.nus.edu.sg/registrar/gem
[14] Nguyễn Thiện Tống, “Giáo dục đại học Việt Nam chậm cải tổ”, Bàn về Giáo dục, NXB Trí Thức, 2015.