Nguyen Phuoc Bao Khoi *

* Correspondence: Nguyen Phuoc Bao Khoi (email: npbkhoiaval@yahoo.com)

Main Article Content

Abstract

Teaching reading comprehension using a genre-based approach has posed some sophisticated requirements to text organization. Examining the short stories in The 11th grade Literature textbook (Volume 1), this paper analyzes and evaluates their ability in meeting the requirements of the genre- based approach as well as proposes how to order these texts to fit those requirements.
Keywords: reading comprehension teaching, Literature, short story.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2006). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn. Hà Nội, Nxb Giáo dục.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2010). Sách giáo viên Ngữ văn 10 (Tập 1). Hà Nội, Nxb Giáo dục Việt Nam.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Sách giáo khoa Ngữ văn 11 (Tập 1). Hà Nội, Nxb Giáo dục Việt Nam.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Sách giáo khoa theo định hướng phát triển năng lực (Tài liệu hội thảo). Hà Nội, Nxb Giáo dục Việt Nam.

Đinh Trí Dũng, Bùi Việt Thắng. (2018). Giáo trình truyện ngắn Việt Nam hiện đại. Nxb Đại học Vinh.

Phan Trọng Luận. (2011). Văn chương – Bạn đọc sáng tạo. Hà Nội, Nxb Đại học Sư phạm.

NGA & CCSSO (2010). Common Core State Standards (Appendix A). National Governors Association, Council of Chief State School Officers. http://www.corestandards.org/assets/Appendix_ A., 20/10/2017.

Huỳnh Như Phương. (2017). Tác phẩm và thể loại văn học. Nxb Đại học Quốc gia Tp.HCM.

Nguyễn Thành Thi (2014). Năng lực giao tiếp như là kết quả phát triển tổng hợp kiến thức và các kĩ năng đọc, viết, nói, nghe trong dạy học Ngữ văn. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Tp.HCM, 56, 134-143