Vo Quoc Viet *

* Correspondence: Vo Quoc Viet (email: vietvq@vhu.edu.vn)

Main Article Content

Abstract

The fact is that the confusion between philosophy of education and limited theory of education is quite common. From the distinction between these two issues, the fundamental ideas of existentialist philosophy of education as the frame of reference or the coordinate system are formed and measurements are standardized for investigating the philosophy of education “awaken to self before establishing a unique essential value systems”. This article is not only about sketching out the foundation of existentialist philosophy of education, but also about the possible manners that can be applied to teaching and learning in general. Moreover, issues such as curriculum, teaching methods and the role of learners are also mentioned. From this point of view, the purpose of article aims at suggesting some of the problems regarded in the current context of education and training.
Keywords: existentialism, curriculum, essential value systems, awaken, philosophy of education.

Article Details

References

Bunnin, N. and Yu, J. (2004). The Blackwell Dictionary of Western Philosophy. UK: Blackwell Publishing, pp. 236-237.

Trần Thái Đỉnh (1967). Triết học hiện sinh (khảo luận). Sài Gòn, Thời Mới xuất bản.

Gotak, J. (2011). Philosophical Schools and educational ideas. Trans. M. Pakseresht. Samt Publications, p.180.

Chu Hy (-). 大学. Phạm Ngọc Khuê dịch (1970). Đại học. Sài Gòn, Bộ Giáo dục xuất bản, tr. 14.

Chu Hy (-). 論 語 . Lê Phục Thiện dịch (1962). Luận ngữ. Sài Gòn, Bộ Quốc gia Giáo dục xuất bản, tr. 209-221.

Jaspers, K. (1923). Die Idee der Universität. Hà Vũ Trọng và Mai Sơn dịch (2013). Ý niệm đại học. Hà Nội, Nxb Hồng Đức, tr. 34-58.

Phùng Hữu Lan (-). 中 國 哲 學 史 I. Lê Anh Minh dịch (2013). Lịch sử triết học Trung Quốc (Tập 1 Thời đại Tử học). Hà Nội, Nxb Khoa học Xã hội, tr.110-120.

Malik, G. M. and Akhter, R. (2013). Existentialism and Classroom Practice. Journal of Humanities and Social Science, 8 (6), p. 88.

Moore, T. W. (1982). Philosophy of education: An introduction. London, Boston, Melbourne and Henley: Routledge and Kegan Paul, p.10.

Mozaffari, M. and Jahanian, R. (2016). Identifying Existentialist Philosophy of Education, International Academic Journal of Social Sciences, 3 (8), pp. 18- 28.

Mộng Bồi Nguyên (-). Tạ Phú Chinh và Nguyễn Văn Đức dịch (1998). Hệ thống phạm trù lý học triết học phương Đông. Hà Nội, Nxb Khoa học Xã hội, tr. 937-938.