Nguyen Thi Van *

* Correspondence: Nguyen Thi Van (email: vannguyenpsy@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

Primary school pupils's adaptation to society remains limited and they also encounter a vast number of dificulties adapting to the classroom environment for academic success. This adaptation is influenced by many factors, including academic achievements, intelligence development, gender, family background, age and teachers' psychological impacts in the classroom performance. If teachers have the appropriate measures, pupils' adaptation and socializing skills will be enhanced so that they can develop more comprehensively and gain mỏe achievements at school.
Keywords: Adaptation, school, elementary

Article Details

References

[1] Chương trình dịch bản quyền của Mỹ (2010), Mục tiêu và những bài học cuộc sống,

Tài liệu lưu hành nội bộ Trường City Smart Viêt Nam.

[2] Diane Tillman, Diana Hsu (2010), Những giá trị sống dành cho trẻ từ 7- 12 tuổi, NXB Trẻ,TP.HCM.

[3] Nguyễn Công Khanh (2004), “Nghiên cứu kỹ năng xã hội ở lứa tuổi học sinh THCS”,

Tạp chí Thông tin KHGD số 108.

[4] Phan Quốc Lâm (2000), Sự thích ứng với hoạt động học tập của học sinh lóp 1,

Luận án Tiến sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Phan Trọng Ngọ, Nguyễn Đức Hưởng (2003), Các lý thuyết phát triên tâm lý người, NXB Đại học Sư phạm.