Nguyen Quoc Nghi * , Vo Thi Phuong Truyen , & Nguyen Ngoc Minh

* Correspondence: Nguyen Quoc Nghi (email: 506_nguyenquocnghi@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

Factors affecting the competitive advantage of Ho Loc sweet mango in Tien Giang province approaching from the view of customers This study was conducted to determine the factors that affect the competitive advantage of Hoa Loc sweet mango in Tien Giang province in approach from the view of the customer: Research data were collected randomly by direct interviews from 419 custom-ers, who have been comsuming products in Ho Chi Minh city, Can Tho city and Tien Gi-ang province. Applied structural equation modeling (SEM), the study results showed that 5 factors affecting the competitive advantage of Hoa Loc sweet mango are trademarks, distribution, product feartures, origin and package. In particular, product features are the most powerful of the competitive advantage of Hoa Loc sweet mango.
Keywords: competitive advantage, customer, Hoa Loc sweet mango, Tien Giang Province

Article Details

References

[1] Anderson, J.C & Gerbing, D. W (1988). Structural Equation Modeling in practice: a review and recommended two. step approach, Psychological Bulletin, 103 (3): 411-423.
[2] Giraldi (2012). The Country of Origin Effect for Brazilian Fresh Fruits: A Study Using Partial Least Squares Proce-dures. Journal of Management Research, ISSN 1941-899X, Vol. 4, No. 4.
[3] Jane L. Hsu, Joyce J. Wann (2001). Competitiveness and Consumer Preferences of US Fruits in Taiwan. Department of Agricultural Marketing. National Chung Hsing University.
[4] Kline (2005). Principles and practice of Structural Equation Modeling, 2nd, The Guilford Press A Division of Guil. ford Publications, Inc, New York.
[5] Schumacker, R. E. & Lomax, R. G. (2006), A beginner's guide to Structural Equation Modeling, Lawrence Erlbaum associates, publisher, London
[6] Chu Trinh (2010), Để trái cây đồng bằng sông cửu long "cất cánh", http://www.tiengiang.gov.vr/xemtin. asp?cap=3&id=12910&idcha= 10054
[7] Đỗ Thị Thúy Phương (2008), "Kết quả nghiên cứu năng lực cạnh tranh của sản phẩm chè xanh ở các doanh nghiệp ngoài quốc doanh tại Thái Nguyên", Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Số 2(46) Tập 1.
[8] Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Hồng Đức.
[9] Nguyễn Khánh Duy (2009), Bài giảng thực hành mô hình cấu trúc tuyến tính SEM với phần mềm AMOS, Trường ĐH Kinh tế TP.HCM.
[10] Trần Sửu (2005), Năng lực cạnh trạnh của doanh nghiệp trong điều kiện toàn cầu hóa, NXB Lao động.
[11] Vương Linh (2006), Tiếp cận khách hàng - Lợi ich của khách hàng cũng là lợi ích của bạn. NXB Lao động Xã hội