Nguyen Thanh Thi *

* Correspondence: Nguyen Thanh Thi (email: 474_nguyenthanhthi@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

 Based on a survey of targets and system of reading standards of teaching reading comprehension in the current Korean high school curriculum of literature and language, the paper gives orientation remarks for requirements of reading standards and system of teaching data on which literature and language textbooks and teaching are built in Vietnam after 2015.
Keywords: concept of standards, common core standards, curriculum standards, content standards, standards of literature and language, competency-based development, reading standards,, learning achievement standards, data for teaching,, literature and language data

Article Details

References

1. Bộ GD&ĐT (2006), Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, Nxb Giáo dục.

2. Bùi Mạnh Hùng (2013), “Chuẩn chương trình cốt lõi của Mỹ và một số liên hệ với việc đổi mới chương trình Ngữ văn ở Việt Nam”, Tạp chí Khoa học ĐHSP TP.HCM.

3. Bùi Mạnh Hùng (2014), “Phác thảo chương trình Ngữ văn theo định hướng phát triển năng lực”, Tạp chí Khoa học ĐHSP TPHCM, số 56.

4. Nguyễn Thị Hồng Nam, Võ Huy Bình (2014), “Chuẩn môn học và một số bài học kinh nghiệm về thiết kế chuẩn môn ngữ văn của Việt Nam và môn Ngôn ngữ Anh của Hoa Kỳ”, Tạp chí Khoa học ĐHSP TPHCM, số 56.

5. Nguyễn Thành Thi (2014, “Năng lực giao tiếp như là kết quả phát triển tổng hợp kiến thức và các kĩ năng đọc, viết, nói, nghe trong dạy học Ngữ văn, Tạp chí Khoa học ĐHSP TP.HCM, số 56.

6. Đỗ Ngọc Thống (2013), Dạy học Ngữ văn trong nhà trường Việt Nam – hiện trạng, hướng phát triển và những vấn đề liên quan. Huế: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia về dạy học Ngữ văn ở trường phổ thông Việt Nam do Bộ GD&ĐT tổ chức.

7. Korea's Ministry of Education and Human Resources Development (2007), Korean Language Curriculum.

8. New Zealand's Ministry of Education (2009), The New Zealand Curriculum Reading and Writing Standards for years 1-8.