Current situation in formation of early reading and writing skills of kindergarten children aged 5-6 in Ben Cat district, Binh Duong province
* Correspondence: Mai Thi Nguyet Nga (email: 467_maithinguyet@gmail.com)
Main Article Content
Abstract
It is necessary to develop early preschool literacy for children 5-6 years of age. This survey study on the early literacy development for 5-6 years old children at some preschools in Ben Cat District, Binh Duong Province shows: The preschool teachers often use different instructional approaches for early literacy development (except using visualization models to help children to clearly understand the qub phonetic parts of a word). In reality, the main objective of the instruction is still helping young children to recognize letters. Preschool teachers still do not apply meaningful literacy activities that provide children to develop their early literacy skills.
Article Details
References
Tiếng Việt
1. Phan Thị Lan Anh (2010), Sử dụng trò chơi trong phát triển khả năng tiền đọc viết cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong các trường mầm non, Hà Nội.
2. Trần Nga (1997), “Trẻ nhỏ tiếp cận đối với việc học đọc và học viết như thế nào”, Tạp chí Giáo dục Mầm non, số 2/1997, tr.14.
3. Nguyễn Thị Phương Nga (1996), Chuẩn bị cho trẻ mẫu giáo học tiếng Việt, Đề tài cấp Bộ, TP.HCM. Tiếng Anh
4. Coleman M.R., Ph.D., Tracey West, Ph.D., & Margaret Gillis, Ph.D - Definitions of Domains - http:// www.getreadytoread.org.
Tiếng Nga
5. СНОСКА: Эльконин Д. Б. Как учить детей читать. – М.: Знание, 1976.- Вып.