Mai Thi Nguyet Nga *

* Correspondence: Mai Thi Nguyet Nga (email: 466_maithinguyet@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

Preparing children to learn how to read and write properly will help children learn to read and write successfully in elementary school. Studies from the 1960s to the 1980s have shown, preschool literacy development has been considered necessary to create a foundation for learning how to read and write. In Vietnam, there have been studies on the development of preschool literacy skills. However, in practice, the implementation of preschool literacy skills is not yet quite correct. Teachers need to understand how to coordinate in a reasonable way between the education of children in daily life, under natural conditions, with a clear development of skills. One of the basic skills here is the perception of phonemes.

Article Details

References

Tiếng Việt

1. Phan Thị Lan Anh (2010), Sử dụng trò chơi nhằm phát triển khả năng tiền đọc-viết của trẻ mẫu giáo 5 – 6 tuổi trong trường mầm non.

2. Brian Cutting (1989), Getting Started in Whole Language-Applecross San Diago.

3. Chương trình giáo dục mầm non 2009.

4. Vũ Thị Hương Giang, “Sử dụng tranh truyện để phát triển khả năng tiền đọc — viết cho trẻ mẫu giáo lớn 5 – 6 tuổi”, Tạp chí Giáo dục, số 267 năm 2011.

5. Jenne M.Machado (2006), Những kinh nghiệm của trẻ mầm non trong nghệ thuật ngôn ngữ, Tài liệu dịch lưu hành nội bộ của trường CĐSPTW.

6. Nguyễn Thị Như Mai, “Nghiên cứu cách thức chuẩn bị cho trẻ MG học đọc ở trường MN và ở gia đình”, Tạp chí Giáo dục, số 247 năm 2010.

7. Margaret Lay-John Dopyera (1987), Becoming a teacher of young children, Random House - New York USA.

8. L.M. Morrow, Literacy Research and Practice from the 1960s to the Present - Pearson Allyn Bacon Prentice Hall, Updated on Jul 20, 2010. http://www.education.com/magazine/article/phonemicawareness-practice/

9. Nguyễn Thị Phương Nga (1996), Chuẩn bị cho trẻ mẫu giáo lớn học tiếng Việt, Đề tài cấp Bộ, Trường Cao đẳng sư phạm mẫu giáo TỰ3.

10. Trần Thị Nga, “Làm quen với đọc viết và hoạt động giáo dục giúp trẻ mầm non phát triển hứng thú đọc viết”, Tạp chí Giáo dục Mầm non, số 2 năm 2010, trang

11. Đinh Hồng Thái, “Mấy vấn đề về phát triển khả năng tiền đọc – viết ở tuổi mầm non”, Tạp chí Giáo dục, số 296 năm 2012.

Tiếng Nga

12. Алексеева М.М., ЯШИНА Б.И. Методика развития речи и дошкольников: Учеб. пособие для студ. высш. и ред, пед. уч стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 2000. - 400 с. обучения родному языку заведений. - 3-е изд.,

13. СНОСКА: Эльконин Д. Б. Как учить детей читать. - М.: Знание, 1976.- Вып. 4