Trinh Viet Then * , & Mai Thi Nguyet Nga

* Correspondence: Trinh Viet Then (email: 465_trinhvietthen@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

Stress response of pre-school teachers in Phu Nhuan District, HCM City dil This paper discusses the current status of ability to cope with stress by pre-school teachers in Phu Nhuan District, Ho Chi Minh City. 312 preschool teachers det of public, private and independent preschools took part in the study. The results show that preschool teachers choose 5 different ways of response when encoun-tering stress: cope with stress in a "proactive" way, seeking support, avoiding, defuse tensions, cope with it in negative way. To cope with stress in a "proactive" way was the kind of response preschool teachers used the most. In addition, the study also shows differences in the level of each way of responses to stress of pre-school teachers.
Keywords: stress of preschool teachers, coping with stress, stress response of pre-school teachers

Article Details

References

1. Đỗ Văn Đoạt (2014), Kỹ năng ứng phó với stress trong hoạt động học tập theo tin chỉ của sinh viên trường đại học Sư phạm, Luận án tiến sĩ tâm lý học.

2. Đỗ Thị Lệ Hằng (2013), Căng thẳng của học sinh trung học phổ thông, Luận án tiến sĩ tâm lý học.

3. Nguyễn Thị Hương (2014), Nghiên cứu cách ứng phổ của người bệnh nghiện rượu với những khó khăn trong cuộc sống, Luận án tiến sĩ tâm lý học.

4. Đặng Phương Kiệt (1998), Stress và đời sống, Nxb Khoa học Xã hội, Hà Nội.

5. Nguyễn Thành Khải (2001), Nghiên cứu stress ở cán bộ quản lý, Luận án tiến sĩ tâm lý học.

6. Lazarus R.S., Folkman S. (1984), Stress, appraisal, and coping, Spriger, NY.

7. Tim Hindle (1998), Reducing stress, Dorling Kindersley, London.

8. Trịnh Viết Then (2013), Nghiên cứu stress của giáo viên mầm non trên địa bàn quận PN, TPHCM, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường Đại học Văn Hiến.

9. Trịnh Viết Then (2014), “Nghiên cứu stress của giáo viên mầm non trên địa bàn quận Phú Nhuận, thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Khoa học Đại học Văn Hiến, số 3/2014.

10. Stephen Palmer, Cary cooper (2007), How to deal with stress, Kogan Page, UK.

11. Đinh Thị Hồng Vân (2014), Cách ứng phó với những cảm xúc âm tỉnh trong quan hệ xã hội của trẻ vị thành niên thành phố Huế, Luận án tiến sĩ tâm lý học.