Le Thi Hang *

* Correspondence: Le Thi Hang (email: 461_lethihang@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

As being a striking poetic phenomenon in the latter Middle Ages of Vietnam, recently Nom poet Ho Xuan Huong also has been explored and evaluated from the game theory point of view. This article is the first step to study about the values of culture and reflection in the works in Nom by Ho Xuan Huong as an object of study of the game theory. In there the cultural space of satirical, goofy folk festivals and other aspects that express disbelief, relief of the central element and the spirit of women rights are playful, game-like values in the Nom poetry of Ho Xuan Huong that need to be clarified.

Article Details

References

1. Nguyễn Đăng Điệp (2002), Giọng điệu trong thơ trữ tình, Nxb Văn học, Hà Nội. 2. Nguyễn Hoàng Đức tuyển dịch (2000), Cẩm nang mỹ học nghệ thuật thi ca phê bình, Nxb Văn hóa Dân tộc, Hà Nội.

3. Ngô Đức Thịnh, Frank Proschan (đồng chủ biên) (2005), Folklore – Một số thuật ngữ đương đại, Nxb KHXH, Hà Nội.

4. Viện Văn học (2012), Văn xuôi nữ trong bối cảnh văn học Việt Nam đương đại, http://vongal. wordpress.com/2012/12/01/van-xuoi-nu-trong-boi-canh-van-hoc-viet-nam-duong-dai-pbvh/

5. Virginia Woolf (1905), Hải Ngọc dịch, Giá trị của tiếng cười, http://vietvan.vn/vi/bvct/id3322/ Gia-tri-cua-tieng-cuoi/