Phan Việt Đua * , Nguyễn Trọng Nhân , Phạm Thị Kiều Trân , & Phạm Trần Thùy Linh

* Correspondence: Phan Việt Đua (email: pvdua@blu.edu.vn)

Main Article Content

Abstract

Bac Lieu has great potential for rural tourism development with abundant resources. However, to develop tourism in a sustainable way, the locality needs to focus on creating tourist satisfaction. This study aimed to assess the tourists’ satisfaction of rural tourism in Bac Lieu province through a direct survey of 250 tourists using a questionnaire with eight criteria. In which, the attractiveness of rural tourism resources is correlated with tourists’ satisfaction and loyalty. Thereby, the study also offers solutions to improve tourists' satisfaction with rural tourism in Bac Lieu province.
Keywords: Bac Lieu Province, rural tourism, satisfaction, tourists, tourism

Article Details

References

Amoah-Mensah, A (2010). Customer Satisfaction on the banking industry: A comparative Study of Spain and Ghana. PhD Thesis, The Universitat de Girona.

Baker, D.A. and Crompton, J.L. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intensions. Annals of Tourism Research, 27(3), 785-804. http://dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00108-5

Bitner, M.J. (1990). Evaluating service encounters: The effects of physical surroundings and employee responses. Journal of Marketing, 54(2), 69-82. https://psycnet.apa.org/doi/10.2307/1251871

Fornell, C. (1995). The quality of economic output: Empirical generalizations about its distribution and relationship to market share. Marketing Science, 14(3), G203 - G211. https://www.jstor.org/stable/184162

Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., and Tatham, R. (2006). Multivariate Data Analysis (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

Hall, D. (2000). Book Review: Rural Tourism - An Introduction by Richard and Julia Sharpley (1997) International   Journal of Tourism Research 2(2), 148-149. https://doi.org/10.1002/(SICI)1522-1970(200003/04)2:2<148: AID JTR210>3.0.CO;2-U

He, Y., and Song, H. (2009). A Mediation Model of Tourists’ Repurchase Intentions for Packaged Tour Services. Journal of Travel Research, 47(3), 317 - 331.

Katsushiro, A. và Hà Văn Siêu (Chủ biên) (2013). Cẩm nang thực tiễn phát triển du lịch Nông thôn Việt Nam. Viện Nghiên cứu Phát triển Du lịch, Tổng cục Du lịch Việt Nam - Cơ quan Hợp tác Quốc tế Nhật Bản (JICA)

Kotler, P. (2000). Marketing Management. Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.

Lê Thị Nữ (2021). Đánh giá sự hài lòng của khách du lịch về du lịch cộng đồng tại Cồn Sơn, thành phố Cần Thơ. Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Huế.

Luck, D.J. và Rubin, R.S. (2005) Marketing Research. Phan Văn Thăng và Nguyễn Văn Hiến dịch (2009). Nghiên cứu Marketing. Hồ Chí Minh, Nxb Lao động - Xã hội.

Nguyễn Trọng Nhân (2018). Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của du khách tại điểm đến du lịch thành phố Cần Thơ. Kỷ yếu Hội thảo khoa học Trường Đại học Cần Thơ, 74-82.

Nguyễn Trọng Nhân, Huỳnh Văn Đà và Phan Việt Đua (2019). Đánh giá của du khách đối với du lịch văn hóa tỉnh Bạc Liêu. Kỷ yếu Hội nghị Khoa học Địa lý toàn quốc lần thứ XI năm 2019, 587-595.

OECD (1994). Tourism strategies and rural development. Organisation for Economic Co-operation and Development, Paris, 94 p.

Oliver, R.L. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decision. Journal of Marketing Research,17(4), 460-469. https://doi.org/10.2307/3150499

Oppermann, M. (1996). Rural tourism in Southern Germany. Annals of Tourism Research, 23(1), 86-102. https://doi.org/10.1016/0160-7383(95)00021-6

Page, S.J. and Getz, D. (1997) The business of rural tourism: International perspectives. London, International Thomson Business Press.

Parasuraman, A., Zeithaml, V. and Berry, L. (1988). SERVQUAL:  A Multiple-Item   Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64 (1), 12-40.

Phan Việt Đua (2021). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách du lịch về du lịch sinh thái tỉnh Bạc Liêu.  Hội thảo Địa lý Quốc gia 2021 lần 12, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

Pizam, A., Neumann, Y., and Reichel, A. (1978). Dimensions of Tourist Satisfaction with a Destination. Annals of Tourism Research, 5(3), 314-322. https://doi.org/10.1016/0160-7383(78)90115-9

Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2009) Research methods for business students. Nguyễn Văn Dung dịch (2010). Phương pháp nghiên cứu trong kinh doanh. Hà Nội, Nxb Tài chính.

Tee, L. (2012). The Effects of Service Quality, Customer Satisfaction on Re-patronage Intentions of Hotel Existing Customers. International Journal of Management and Administrative Sciences, 1(8), 60-73.

Tribe, J., and Snaith, T. (1998). From SERVQUAL to HOLSAT:  Holiday satisfaction in Varadero, Cuba. Tourism Management, 19(1), 25-34. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(97)00094-0