Mai Luu Huy * , Van Huu Nhat Quang , & Duong Kim Thanh

* Correspondence: Mai Luu Huy (email: huyml@vhu.edu.vn)

Main Article Content

Abstract

Based on the research about the factors affecting Brand Equity of Binh Thuan's Dragon Fruit as a literature review, Government and Local Department can contribute the strategies in long-term. A total of 299 questionaires were used and the data were analyzed using Linear Regression. The result indicated that Brand Awareness, Brand Desire, Perceived Quality and Brand Loyalty affected to Brand Equity of Binh Thuan' Dragon Fruit.
Keywords: Dragon fruit, nation brand

Article Details

References

[1]. Aaker, D. A, (1991). Managing brand equity. New York: the Free Press.

[2]. Aaker, D. A, (1996). Building Strong Brands. New York: the Free Press.

[3]. Ajzen, I.& Fishbein, M.,(1980). Understanding Attiitudes and Predicting Scocial Behaviour. New Jersey: Prentice Hall.

[4]. Bowen, J.T., & Shoemaker, S., (1998). Loyalty: A strategic commitment. Cornell Hotel and restaurant Administration Quarterly, vol.39, No.1, pp.12-25.

[5]. Hankinson, G. & Cowking, P., (1996). The Reality of Global Brands. London: McGraw – Hill.

[6]. Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. NXB Hồng Đức.

[7]. Keller, K.L., 1998. Strategic Brand Management. New Jersey: Prentice Hall.

[8]. Moore R., (2003). Thương hiệu dành Cho lãnh đạo. TPHCM: Nhà xuất bản Trẻ.

[9]. Nguyễn Đình Thọ & Nguyễn Thị Mai Trang, (2002). Nghiên cứu các thành phần của giá trị thương hiệu và đo lường chúng trong thị trường hàng tiêu dùng Việt Nam. Đề tài nghiên cứu khoa học cấp bộ, B2002-22-33. Đại học Kinh tế TP.HCM.

[10]. Nguyễn Đình Thọ, (2011). Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh. NXB Lao động Xã hội.

[11]. Nguyễn Việt Thanh, 2009. Nghiên cứu các thành phần giá trị thương hiệu Bia Sài Gòn. Luận văn thạc sĩ. Trường Đại học Kinh tế TP.HCM.

[12]. Zeithaml, V.A. (1988), Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence, Journal of Marketing, Vol. 52, No. 2 pp. 2-22.