Building system of questions by using Bloom’s taxonomy to develop students’ thinking capacity in teaching literary works to junior high school students
Main Article Content
Abstract
Article Details
References
Anderson, L.W., Krathwohl, D.R., Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., and Wittrock, M.C. (Eds.) (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman.
Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt - Bỉ (2010). Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kỹ thuật dạy học. Hà Nội, Nxb Đại học Sư phạm.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010a). Ngữ văn 8, Tập 1. Hà Nội, Nxb Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010b). Ngữ văn 9, Tập 1. Hà Nội, Nxb Giáo dục.
Elder, L. and Paul, R. (2010). The Thinker's Guide to the Art of asking essential question. The Foundation for Critical Thinking. Bản dịch Nxb Tổng hợp Tp. Hồ Chí Minh, 2015. Cẩm nang tư duy đặt câu hỏi bản chất.
Marzano, R. Z. (2007). The Art and Science of Teaching: A Comprehensive Framework for Effective Instruction. 1st ed., Association for Supervision and Curiculum Development. 221 pp.
Nguyễn Thị Quốc Minh (2017), Luận án Tiến sỹ Khoa học giáo dục: Xây dựng hệ thống câu hỏi phát triển năng lực đọc hiểu tác phẩm văn chương cho học sinh trung học phổ thông, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội