Nguyen Thu Huong *

* Correspondence: Nguyen Thu Huong (email: 520_nguyenthuhuong@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

In any other literary work, especially the work of literary narrative forms, textured art building has always been the writer much more attention. To ensure the consistency and integrity of a whole art, Vietnam novel way renounced 1940-1945 structural way of the traditional novel ways to build new structures: the rule structure center physical. With this type of structure, writers have numerous opportunities to go into describing, analyzing the psychological character movements, even specify a process of evolution of thought, feelings of inner character. The building successful and efficient this type of structure reflects a new level of thinking that writers achieve to contribute to improving modern Vietnam novel genre.

Article Details

References

[1] Vũ Tuấn Anh, Bích Thu (chủ biên) (2006), Từ điển tác phẩm văn xuôi Việt Nam, tập 1, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] M. Bakhtin - Phạm Vĩnh Cư dịch và giới thiệu (1992), Lý luận và thi pháp tiểu thuyết, Trường viết văn Nguyễn Du, Hà Nội.

[3] Phan Cự Đệ (2000), Tiểu thuyết Việt Nam hiện đại, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (chủ biên) (1999), Từ điển thuật ngữ văn học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.

[5] Đỗ Đức Hiểu (1996), “Đọc Bướm trắng của Nhất Linh”, Tạp chí Văn học số 10.

[6] Mã Giang Lân (chủ biên) (2000), Quá trình hiện đại hoá văn học Việt Nam 1940 - 1945, NXB Văn hoá thông tin, Hà Nội.

[7] Nguyễn Đăng Mạnh (2000), “Khải luận”, in trong Tổng tập văn học Việt Nam, tập 32, NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[8] Vương Trí Nhàn (2002), “Lời giới thiệu”, in trong tiểu thuyết Cai, NXB Hải Phòng, Hải Phòng.

[9] Trần Đình Sử (chủ biên) (2004, 2008), Tự sự học, một số vấn đề lý luận và lịch sử (tập 1, 2), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.