Nguyen Thanh Thi *

* Correspondence: Nguyen Thanh Thi (email: nguyenthanhthi57@gmail.com)

Main Article Content

Abstract

Based on Bakhtin’s stance of “speech genres”, Tyupa’s view on “communication strantegies” and “literature’s “source” narrative discourse”, the article argues and concludes that works of prose fiction can be built based on the hybridization of several source narrative discourses, according to the rule of genres interaction.
Keywords: hybrid, trend of hybridization, communication strategy, “source” narrative discourse, genre’s competence

Article Details

References

Bakhtin, M.M. (1940-1960). Vấn đề thể loại lời nói, trong sách Lí luận văn học những vấn đề hiện đại. Lã Nguyên (tuyển dịch) 2017. Hà Nội, Nxb Đại học Sư phạm.

Forster, E.M. (1962). Aspects of the Novel. Harmondsworth, Middlesex, Penguin. 175p.

Iser, W. (1975). Cấu trúc mời gọi của các văn bản. Huỳnh Văn Vân (trích dịch 2017) từ bản tiếng Đức Die Appellstruktur der Texte. Rainer Warning (Herausgeber). Rezetionsästhetik: theorie und praxis. München: Wilhelm Fink. Tạp chí Nghiên cứu văn học, số 9, 60 - 76.

Lã Nguyên (tuyển dịch) (2017). Lí luận văn học những vấn đề hiện đại. Hà Nội, Nxb Đại học Sư phạm.

Rimmon-Kenan, S. (1983). Narrative Fiction: Contemporary Poetics. London: Methuen.

Tyupa, V.I. (2001). Trần thuật học như là khoa học phân tích diễn ngôn trần thuật. Lã Nguyên dịch (2013), từ bản tiếng Nga В.И. Тюпа.- Нарратология как аналитика повествовательного дискурса// Серия ”Лекции в Твери”. Тверской государственный университет. Тверь – 2001, truy cập https://languyensp.wordpress.com/2013/09/13/tran-thuat-hoc-nhu-la-khoa-hoc-phan-tich-dien-ngon-tran-thuat-3/

Tyupa, V.I. (2008). Chiến lược giao tiếp (Phần II). Lã Nguyên dịch (2014), từ bản tiếng Nga Поэтика//Словарь актуальных терминов и понятий.- Изд. Кулагиной, Intrada.- 2008. Cтр. 100-101, truy cập https://languyensp.wordpress.com/2014/03/17/chien-luoc-giao-tiep/

Tyupa, V.I. (-). Các diễn ngôn trần thuật “nguồn” của văn học. Lã Nguyên dịch (2019). Tạp chí Nghiên cứu văn học, số 2, 95-111.