Luu Hoang Giang *

* Correspondence: Luu Hoang Giang (email: GiangLH@vhu.edu.vn)

Main Article Content

Abstract

This article is to study book coffee cultural business in Ho Chi Minh city. With primary data source is collected throuhg surveys of 280 customers and 90 employees, managers at the coffee shops in Ho Chi Minh city. Descriptive statistical methods, surveys for collecting information, expert in terviews, analysis methods are used to analyze, evaluate the performance of this business type The results show that book coffee is a new service industry. Stand firmly in a full of strict competion enviroment is very difficult, so every service business must know hơ to use internal and external forces to create its own power. It is necessary for business to create its own uniqueness in order to compare with competitors and produce incentives in developing business which is the foundation of sustainable development and able to motivate the awareness of people about reading cultural tastes. On the basis of the article, solution for developing book coffee cultural business in Ho Chi Minh city are proposed.
Keywords: culture, business, book coffee

Article Details

References

[1] Nguyễn Hoàng Ánh, 2004. Vai trò của văn hóa kinh doanh quốc tế và vấn đề xây dựng văn hóa kinh doanh ở Việt Nam, Luận án Tiến six Kinh tế, Trường Đại học Ngoại Thương Hà Nội

[2] J. Derida, 1989. Hội nghị liên Chính phủ về các chính sách văn hoá họp năm 1970 tại Venise. Tạp chí Người đưa tin UNESCO, Số 11.

[3] Donaldson T., Werhanne P.H and Cording M., 2002. Ethical Ipssues in Business – A. Philo-sophical Approach, Prentice Hall

[4] Đỗ Thị Phi Hoài, 2009. Văn hóa doanh nghiệp, NXB Tài chính, Hà Nội.

[5] Nguyễn Quang Huy, 2010. Văn hóa doanh nghiệp tại Công ty điện toán và truyền số liệu, Luận văn thạc sĩ Kinh tế, Học viện công nghệ Bưu chính viễn thông.

[6] Trần Bình Minh, 2009. Cà phê – phương tiện trung gian của sự giao tiếp xã hội. Tạp chí Nghiên cứu Văn hóa, số 4

[7] Lewis R. D., 1996. When Cultures Collide – Managing successfully across cultures, (Nicholas Brealey).

[8] Dương Thị Liễu, 2006. Bài giảng văn hoá kinh doanh, Trường Đại học kinh tế Quốc dân.

[9] Fons trompenaars and Charles Hampden Turner, 1997. Riding the wases of Culture, (Nicholas Brealey).

[10] William R., 1996. The Rise of Yoppie coffees and the Reimagination of Class in the United States, American Anthropologist.